Wie gaat er niet mee met de opname.

23 Januari 2009 | 20:28:05

Er zijn veel christenen die denken dat je gelijk meegaat met de op/wegname, omdat ze Jezus hebben aangenomen en wedergeboren zijn, maar is dit wel zo? Je bent behouden als je sterft, denk maar eens aan de goede moordenaar aan het kruis. Jezus zei toch tegen hem: Heden zul je met Mij zijn in het paradijs. Dus Hij ging zo de hemel in.

Maar om mee te gaan met de opname is wel wat meer nodig.

In de 40 jaar durende woestijnreis hebben ook velen het belofde land niet gehaald, maar zijn omgekomen in de woestijn, door zonden. Ze luisterden niet goed genoeg naar Mozes die ook het ambt van profeet had. Zo is het tegenwoordig ook. als mensen het ambt van apostel en/of profeet niet erkennen in deze tijd, is de kans ook zeer groot dat ze achter blijven en in de grote verdrukking omkomen. Dus ook ongehoorzaamheid aan Gods Woord. Er wordt maar gedacht, O de bijbel is af en er hoeft niets meer bij. Nee dat is ook debedoeling niet. Een hedendaagse profeet doet veel meer dan schrijven. In Ex. 32 : 26 staat ook al dat Mozes vroeg:  Wie de Heer toebehoort, kome tot mij. Zij zijn bevoegd om voorgangers uit hun ambt te zetten, maar ook om christenen tot de Bruid te leiden, en verborgen voedsel uit te delen – Opb. 2 : 17.

Zelf was het een grote zegen voor mij toen ik zelf tot de Bruid toetrad in 1999 bij de profeet

H. van Geene. Er was een heel serene sfeer van Gods Geest. En zoiets kan een duivel niet nadoen.

En die sfeer is niet zoals “gewoon een lekker” gevoel of een gezellig sfeertje. De heiligheid van God was duidelijk aanwezig.

Trouwen doe je ook niet automatisch, maar is een weloverwogen daad, en er is voorbereiding voor nodig, je hebt veel, ja heel veel te bespreken wat een ander niets aangaat. Zo is het ook met God. God heeft ook veel te bespreken met Zijn Bruid.

Wat mij betreft gaat iedereen mee met de op/wegname, dat is me vroeger ook geleerd, en nog leren nog veel evangelische richtingen deze leer, maar is allang achterhaald.

Ook heb ik duidelijk gemerkt dat God ook aan de profeet Benjamin Cousijnsen verborgen voedsel geeft.  Een van de bode engelen noemde het “het nieuwe zaad”.

ROBIN

Plaats een reactie